• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Vivus skickade precis till gothia

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Känns ändå som att du fick bra deal! gothia har börjat kräva tillbaka pengarna på 6 månader vilket skulle bli minst 6000 kr i ditt fall.
Men fattar att du tycker att det är högt. Jag hade inte klarat av, betalar 800 kr/mån till Gothia, skuld ca 21 000 kr.
Håller med, jag hade ca 65k i skuld, fick betala 4000kr / mån. Också sett här att de blitt hårdare o vill ha betalt inom 6 mån, typ. Så var ändå en bra deal.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Jag tänker också att om man kämpar på bra i början, med att betala lite extra osv, kan de vara snälla sen när man väl behöver hjälpen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Gick det automatiskt till Gothia eller hade du betalat något på lånet innan? Lät du skulden gå till inkasso eller bad du om att få inkasso?
När man ber de skicka till inkasso så säger de att de inte skickar till inkasso utan direkt till kf. Sen när man inte betalar det de begär för att inte skicka till kf så skickar de till Gothia.
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
För er som har vivus, dem skicka precis till gothia! :)
Hur sen var du med betalning innan de skickade till Gothia?Fick nyss ett inkassokrav från Vivus själva där de hotar med kfm om man inte betalar den senaste avbetalningen på krediten inom 10 dagar.Vet inte hur jag ska tolka det...de flesta ser ju ut att få det skickat till Gothia.
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Hur sen var du med betalning innan de skickade till Gothia?Fick nyss ett inkassokrav från Vivus själva där de hotar med kfm om man inte betalar den senaste avbetalningen på krediten inom 10 dagar.Vet inte hur jag ska tolka det...de flesta ser ju ut att få det skickat till Gothia.
Dem har hotat mig från första dagen jag var sen till ca 96 dagar sen Hahaha dem e pajaser
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp